dimarts, 16 de juliol del 2019

Retalls d'articles de diari

Quan fa un mes vaig publicar l'article dels regidors de l'ajuntament de fa uns anys en que tots portaven el cognom Masip no pensava que tindria el ressò que va tenir.
La Joanna Masip, periodista de Bovera i filla del Joan Masip de cal Boberol de la Bisbal, en va parlar en un article que va escriure al diari La Mañana de Lleida. i que duia per títol: Dir-se Masip.
Uns dies més tard es van presentar al poble una senyora, la M. Àngeles Masip i les seves dues netes. Les tres residents a Ezcaray a la Rioja. Aprofitant que estaven de vacances a Cambrils havien aprofitat per a venir a visitar el poble del seu pare i besavi respectiu, un tal Masip que havia marxat feia molts anys de la Bisbal i que no hi havia pogut tornar-hi mai més. A Ezcaray havia obert un hotel.
Les vaig veure tan il·lusionades que els vaig donar aquest article que parla dels Masip de la Bisbal i que els va encantar.
Ho vaig fer amb la condició de que me l'havien de tornar per correu. Era el dia de l'incendi de la Ribera  i no hi havia llum per a fer anar l'impresora.
Al cap d'unes setmanes vaig rebre un sobre amb unes targes, un tríptic
 i aquesta carta.
 Ja ho sabeu, si algun dia passeu per la Casa Masip  d'Ezcaray i els dieu que sou de la Bisbal, us faran una bona rebuda.


Llegint aquesta entrada el Jordi Masip de cal Fossar m'ha dit que al peu de la serra de Miralles, a prop de Sant Martí de Tous va trobar un mas anomenat cal Macip, també hi havia cal Macip Xic, la font de cal Macip i el clot de cal Macip.

Macip no és un cognom propi  d'aquesta comarca i segurament tot ve d'algun Macip que s'hi va afincar.
Cal Macip no està habitat, però al costat té uns camps conreats.
I finalment llegint aquesta entrada del blog, m'han enviat aquesta foto d'un altre negoci, sembla una bodega o pub, de nom Masip.
Macips pel món que escampen el cognom.
Descendents de la Bisbal vull pensar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada