dimarts, 5 de juny del 2012

Sobre Salvador Macip

Em permeto copiar el que el Salvador va publicar al seu blog el dia 25 de maig.

Divendres 25 de maig de 2012
 
"A partir del post que vaig fer l'altre dia sobre les arrels de la família del meu pare he entrat en contacte amb uns quants bisbalencs (en Josep, la Irene i l'Enric, tots ells Masips en un grau un altre, però no parents) que generosament me n'han facilitat més dades. No recordo, per exemple, si m'havien explicat que abans del meu avi ja hi havia un altre Salvador a la família, el que seria el meu tiet-besavi., Mossèn Salvador Macip Sas. L'Enric Masip m'ha passat un breu resum de la seva vida, que acaba així:

"En pau, dins el seu domicili, esperà el resultat de l'estranya tempesta que havia esclatat, i el 24 de juliol d'aquell 1936 allí mateix va ser detingut i, després del seu pas per la presó provincial, era assassinat amb altres presoners al Camp de Mart amb motiu del pas per Lleida de la temible columna Durruti."

Just dos anys després que morís aquell capellà de 61 anys a mans de les forces republicanes, el meu avi per costat de mare era enviat a l'Ebre amb la Lleva del Biberó per intentar frenar l'avenç inexorable de les tropes de Franco cap a Barcelona. Per sort en va sortir il·lès.

Les guerres tendeixen a ser absurdes, però les civils enacara ho són més. L'atzar i la geografia poden fer que et trobis a un costat o altre d'una pistola sense que et donin gaires oportunitats d'escollir. Ja sabeu que sempre que puc em queixo que a la nostra literatura sobren novel·les sobre la guerra i drames familiars, però sentint aquestes històries m'entren ganes de fer-ne una..."

 














A la foto, la casa pairal de la nissaga Macip, can Trucafort.

Fa gràcia que algú pugui trobar dades sobre la seva història familiar a través de nosaltres.


 .














1 comentari:

  1. Moltes gràcies per totes les dades i fotos que m'heu donat! Una abraçada!

    ResponElimina