diumenge, 26 de gener del 2014

Sortida fins a l'aljub de cal "Bisílio"

Aquesta caminada dura un parell d'hores entre anar i tornar però val la pena fer-la.
Aquí teniu el mapa de la ruta per arribar-hi.

Nosaltres la vam fer un matí  fred típic d'un dia d'hivern i va estar molt bé.
Es surt de La Bisbal i la finalitat es fer cap al Coll Baix de cal Bisílio on hi ha un aljub cobert amb una volta de pedra seca.
Sortim del poble i anem en direcció al Pont de riu, el travessem i ens enfilem pel camí de pedra que trobem. Sempre recte per un camí de carro (foto1) seguim en direcció al Coll de Manxa, que està senyalat amb un indicador del Parc Natural.
Ara deixem el camí de carro i enfilem per un camí de ferradura (foto2) cap als Colls Baixos.
Trobarem alguna senyal groga que seguirem i arribarem a un camí  empedrat una mica dret (foto3). Una mica més endavant i ja serem al Coll Baix, el punt més alt del nostre recorregut.
Ara ja anirem baixant per un camí ample de terra i molsa fins arribar a un creuament de camins amb un indicador del Parc.
Hem d'agafar el de més a l'esquerra, el que diu "Cap a La Bisbal pel Coll Baix, 3'4 km."
Seguim per un sender entre mig del bosc i arribem a l'Era del tros de cal Bisílio. És un tros erm i ara per a veure l'aljub ens hem de dirigir cap a la dreta per una feixa d'avellaners mig morts i plena de marfulls i brossa (foto4).
Seguim recte pel mig de la feixa i abans d'arribar a una soca alta d'olivera seca pugem pel derroc de l'espona que tenim a mà dreta fins a la feixa de dalt (foto5)
Pugem unes quantes espones igual d'ermes i ens trobem al davant una roquera que té al damunt una esponeta baixa de lloses posades en diagonal (foto6)
Continuem sempre amunt pel caminet que aguanten aquestes lloses i ja ens trobem davant de la porta de l'aljub.
Està situat en una raconada que baixa del Montsant i a l'hivern sempre està ple d'aigua.
Així és vist per dins.
Venen ganes de fer un glop.
Mireu com es veu des de dalt.
A veure si les migrades brigades del Parc Natural tenen un dia un moment per a netejar aquest espai i posar un indicador per a fer més senzilla la manera de trobar-lo ja que val la pena de veure.
 Ara hem de refer els nostres passos per les feixes ermes fins  arribar altre cop a l'Era.
D'allí, i al nostre davant, surt un camí de carro ample que és el que hem de seguir per a fer cap a La Bisbal.
Anirem trobant trossos de terra conreada i anant baixant pel camí  tindrem un barranc amb tormos a la nostra esquerra (foto10).
En aquest punt ja veurem La Bisbal de lluny.
Anem seguint i quan trobem un tormo a la nostra esquerra deixem el camí principal que ens portaria cap a les Coves de Benet i agafem el de l'esquerra que baixa en direcció cap al poble (foto11).
 Ara caminarem sempre per un camí planer per la vora del riu, que tindrem sempre a mà dreta, fins arribar altre cop al pont que el travessa i d'allí sempre amunt fins arribar a La Bisbal.
Nosaltres aquesta sortida la vam fer un assolellat dia vint-i-nou de desembre però al migdia quan ja érem vora el poble, als trossos obacs del camí de tornada, trobàvem gel als tolls de la pluja que havia caigut uns dies abans.