dijous, 24 d’abril del 2014

Diada de Sant Jordi

Ja ha passat un altre Sant Jordi.
A La Bisbal com a tants llocs de Catalunya vam posar la paradeta de roses.
La de llibres ja la vam tenir el dia de Pasqua, no era qüestió de deixar escapar la gran afluència de gent que ens visitava per Setmana Santa.
Jo no us faré una llista dels més venuts, però m'alegra molt que una escriptora de La Palma d'Ebre hagi encapçalat la llista dels més venuts amb el llibre "L'altra" que ja em vaig llegir fa un parell de mesos i que us recomano.
Ara us posaré imatges d'uns llibres de gramàtica i lectura en català dels anys trenta. Els va trobar l'Encarni de cal Damia'l Tita en una caixa quan van comprar a cal Quico.
 Aquests llibres van pertànyer a una tal Rosa Massip, filla de cal Quico. Com a punts de llibre hi tenia aquests fullets de calendari.
El Valentí Gorgori de ca la Cassimira, també m'ha fet arribar aquestes revistes de la mateixa època. Eren de la seva mare Sunta i la seva tia Concepció.
Era una publicació de moda i de la llar. Mireu quines peces de roba recomanaven per anar a esquiar o a fer excursions.
 Si us fixeu en la vestimenta que porten les dones d'ambdues publicacions son del mateix estil.
En la revista hi havia un apartat per al sorteig d'una imatge religiosa.
I un concurs de bellesa infantil !!!!
Tots aquests llibres i fins i tot les revistes en aquells anys no estaven a l'abast de gaires butxaques. Gràcies a Déu avui tot ha canviat una mica. Respecte a la normalització de la nostra llengua, llàstima dels quaranta anys que es van perdre pel camí.

.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada